środa, 20 sierpnia 2014

Czerwone i zielone

Natknęłam się na śliczny wzór typu "granny squares", czyli kwadrat babuni tj. z piękną stokrotką. Nie mogłam się mu oprzeć, w oryginale został on wykorzystany jako podkładki pod kubki, u mnie podobnie, zrobiłam jeszcze tylko dodatkowo dwie podstawki na coś większego :) Tak naprawdę taki wzór można wykorzystać do wielu rzeczy, np. poduszek, czy zrobienia koca, wystarczy tylko zszyć ze sobą większą ilość elementów. Poniżej instrukcja jak zrobić taki kwadrat, Do wykonania użyłam szydełka 3.0 mm i włoczki w trzech kolorach.



Oznaczenia:
mk (MR)- magiczne kółeczko/magic loop/ magic ring
s (dc)- słupek
sp (tc)- słupek podwójny
o (st)- oczko
oł (ch)- oczko łańcuszka
oś (sl st)- oczko ścisłe

Wykonanie:

(kolor 1)
mk, 2 oł

Okrążenie 1: 8 s w mk, połączyć oś w 2. Oł

(kolor 2)
Okrążenie 2: (3 oł , s, ps, s, 3 oł ) całość w to same o poprzedniego rzędu, oś w kolejne o, powtórzyć wszystko jeszcze 7 razy (w sumie 8 płatków)

(kolor 3)
Okrążenie 3: złączyć włóczkę w miejscy sp z poprzedniego rzędu, 3 oł, 2 s w to same o, 1oł, 3 s w kolejny ps. 1 oł, 3s w ten sam  ps, 1oł, (3 s w to same o, 1oł, 3 s w kolejny ps. 1 oł, 3s w ten sam  ps, 1oł) powtórzyć wszystko jeszcze 2 razy, łączymy wbijając się w 3.oł z początku okrążenia.

Okrążenie 4: 3 oł, 2 s w to same o, 1 oł, 3 s w przestrzeń- 1oł między słupkami z poprzedniego okrążenia, 1 oł, (3 s, 1 oł, 3 s w tą samą przestrzeń z poprzedniego okrążenia, 1 oł, 3 s w kolejną przestrzeń, 1 oł, 3 s w kolejną przestrzeń, 1 oł ), powtórzyć wszystko jeszcze dwa razy, zakończyć robótkę.


Oto etapy mojej pracy, na końcu, 
by podkładki wydały się bardziej estetyczne
 i ciut większe obrobiłam je półsłupkami







A tutaj cały komplet w okazałości!

Te stokrotki same w sobie są zachwycające, zapewne nie raz będą dodatkiem do czegoś innego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz